A0:  فواید گردو
نوشته شده توسط : ساحل

فواید گردو

گردو (Juglans regia) یک آجیل درختی است که به خانواده گردو تعلق دارد.
آنها در منطقه مدیترانه و آسیای مرکزی سرچشمه گرفته و هزاران سال بخشی از رژیم غذایی بشر بوده اند.

این آجیل ها سرشار از چربی های امگا 3 هستند و نسبت به سایر غذاها حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان هستند. خوردن گردو ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کند (1 منبع معتبر).

گردو اغلب به خودی خود به عنوان میان وعده خورده می شود اما می توان به سالاد ، پاستا ، غلات صبحانه ، سوپ و کالاهای پخته شده اضافه کرد.

آنها همچنین از روغن گردو استفاده می کردند - یک روغن آشپزی گران قیمت که اغلب در سس سالاد استفاده می شود.

چند گونه گردوی خوراکی وجود دارد. این مقاله در مورد گردو معمولی است - که گاه به آن با عنوان گردو انگلیسی یا فارسی نیز گفته می شود - که در سراسر جهان رشد می کند.

یکی دیگر از گونه های مورد علاقه تجاری گردو سیاه شرقی (Juglans nigra) است که بومی آمریکای شمالی است. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد گردو معمولی بدانید وجود دارد.

خواص گردو

 

فواید گردو
ارزش غذایی
گردو از 65٪ چربی و حدود 15٪ پروتئین تشکیل شده است. آنها از نظر کربوهیدرات کم هستند - که اکثر آنها از فیبر تشکیل شده است.

یک وعده (30 گرم) گردو - حدود 14 نیمه - مواد مغذی زیر را تأمین می کند (منبع 2Trusted):

کالری: 185
آب: 4٪
پروتئین: 4.3 گرم
کربوهیدرات ها: 3.9 گرم
شکر: 0.7 گرم
فیبر: 1.9 گرم
چربی: 18.5 گرم
چربی ها

گردو حاوی حدود 65٪ چربی وزن (منبع 2Trusted) است.

مانند سایر آجیل ها ، بیشتر کالری موجود در گردو از چربی حاصل می شود. این باعث می شود آنها به یک ماده غذایی پر کالری و پر کالری تبدیل شوند.

اما ، اگرچه گردو سرشار از چربی و کالری است ، مطالعات نشان می دهد که آنها هنگام جایگزینی سایر غذاهای رژیم غذایی ، خطر چاقی را افزایش نمی دهند (3Trusted Source، 4Trusted Source).

همچنین گردو در چربی های اشباع نشده از سایر آجیل ها نیز غنی تر است. فراوان ترین آن یک اسید چرب امگا 6 به نام اسید لینولئیک است.

آنها همچنین حاوی درصد نسبتاً بالایی از اسید آلفا لینولنیک چربی امگا 3 سالم (ALA) هستند. این حدود 8 تا 14٪ از کل محتوای چربی را تشکیل می دهد (منبع 2Trusted ، منبع 5Trusted ، منبع 6Trusted ، منبع 7Trusted).

در واقع ، گردو تنها آجیل هایی است که حاوی مقادیر قابل توجهی ALA (8 منبع معتبر) هستند. ALA به ویژه برای سلامتی قلب مفید است. همچنین به کاهش التهاب و بهبود ترکیب چربیهای خون کمک می کند (8 منبع معتبر ، منبع 9Trusted). علاوه بر این ، ALA پیشرو برای اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره ای طولانی EPA و DHA است که با فواید سلامتی متعددی در ارتباط هستند (منبع 10Trusteded).

فلز مس. این ماده معدنی سلامت قلب را تقویت می کند. همچنین به حفظ عملکرد سیستم ایمنی استخوان ، عصب و سیستم ایمنی بدن کمک می کند (11 ، منبع اطمینان 12).
اسید فولیک. اسیدفولیک همچنین به عنوان فولات یا ویتامین B9 شناخته می شود ، عملکردهای مهم بیولوژیکی زیادی دارد. کمبود اسید فولیک در دوران بارداری ممکن است باعث نقایص هنگام تولد شود (13 ، 14 منبع معتبر).


فسفر حدود 1٪ بدن شما از فسفر تشکیل شده است ، ماده معدنی که عمدتاً در استخوانها وجود دارد. این توابع بی شمار است (15).
ویتامین B6. این ویتامین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سلامت عصب نیز پشتیبانی کند. کمبود ویتامین B6 ممکن است باعث کم خونی شود (16).
منگنز این ماده معدنی کمترین مقدار در آجیل ، غلات سبوس دار ، میوه و سبزیجات بیشترین مقدار را دارد.
ویتامین E.

در مقایسه با سایر آجیل ها ، گردو حاوی مقادیر بالایی از یک فرم خاص ویتامین E به نام گاما توکوفرول است (17 منبع معتبر ، 18 منبع معتبر). گردو منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. اینها شامل مس ، اسیدفولیک ، فسفر ، ویتامین B6 ، منگنز و ویتامین E است.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1592657839